Türk Ytong, yeni yatırımlarıyla büyümeye devam ediyor. Yeni fabrikasını Çatalca’da 30 milyon euro yatırımla devreye alacak olan Türk Ytong, halen üretime devam eden Bilecik tesislerine 20 milyon Euro yatırım yaparak kapasite artırımına gidecek. Ytong, önümüzdeki 5 yılda toplam 2 milyon 800 bin metreküp üretim kapasitesine ulaşarak dünyanın en büyük Ytong üreticisi olacak.
Halen İstanbul, Tekirdağ, Bilecik, Antalya ve Gaziantep’te kurulu toplam 5 fabrikada yılda 2 milyon metreküp üretim yaptıklarını belirten Türk Ytong Yönetim Kurulu Başkanı F. Fethi Hinginar, yeni fabrikanın Çatalca’da kurulmakta olduğunu söyledi. Hinginar, “Geçtiğimiz yıl temellerini attığımız Çatalca fabrikamız 2015 yılı Haziran ayında üretime başlayacak. Yıllık kapasitesi 400 bin metreküp olacak fabrikamız dünyanın ilk ve tek yeşil bina özelliklerine sahip Ytong fabrikası olacak. BREEAM sertifikası alması yönünde tesisimizin tasarımı ve inşaatında gerekli kriterleri gözettik. ‘Hybrid Model’ adı verilen üretim modelinin uygulanacağı tesisimiz; yeşil bina olmasının getirdiği özelliklerle enerji verimliliği, su verimliliği gibi konulara önem vererek, işletme giderlerini en aza indirip, çevresel ve maddi anlamda fayda sağlarken, aynı zamanda tasarım ve inşaatında dikkat edilen uygulamalar ve malzeme seçimleri ile bina kullanıcıları için sağlıklı ve konforlu bir ortam sunacak” dedi. Şu an 600 kişiyi istihdam ettiklerini belirten Hinginar, yeni yatırımların devreye girmesiyle 100’ü aşkın yeni istihdam sağlayacaklarını vurguladı.